Jalgrattahoidja valimine autole

Jalgrattasõit on üks populaarsemaid spordialasid Eestis, mis iga aastaga üha enam populaarsust kogub.  Jalgrattaspordi tegelemine eeldab ka rohkem reisimist, et avastada uusi radu, vedada ratas kaasa suvilasse või võistlustele. 

Et avastamine mugavamalt kulgeks on paljude harrastajate, kui ka profisportlaste jaoks mugavaks abivahendiks jalgrattahoidja.

Tänasel päeval on jalgrataste transportimine muutunud imelihtsaks, kuna erinevaid viise ja tugevaid rattahoidja brände on turul mitmeid, kel ka pikaaegne kogemus selles valdkonnas.

NB! Meilt ostetud raamid aitame kohe peale paigaldada!

JALGRATTA TRANSPORTIMINE AUTOGA

Jalgratast on võimalik asetada kas auto sisse või välja.
AUTO SEES: Jalgratta transportimine autos eeldab esi- ja/või tagaratta eemaldamist ning suurt auto sisese ruumi kaotust. Selline variant sobib kas suure auto olemasolul, või üksiku reisijaga autojuhile. Pigem on see hädapärane variant ratta transportimiseks.

VÄLJASPOOL AUTOT: Et autos sees ruumi säästa, ning mugavust pakkuda ka kaassõitjatele – on mõistlik jalgratta transportimiseks kasutada selleks spetsiaalselt ettenähtud jalgrattahoidjat. Sellisel viisil on võimalik väga mugavalt kaasa võtta mitu ratast.

Vastavalt võimalustele, vajadusele ja soovidele saab jalgrattaid väljaspool autot transportida kolmel viisil:
1. Katusel (Eeldab katuseraamide olemasolul)
2. Konksul (Eeldab kärukonksu olemasolul)
3. Tagaluugil (Katuseraami ja kärukonksu puudumisel)

Tagaluugile

AUTO KATUSEL

Jalgrataste transportimine auto katusel on üks enim levinud viise, et säästa autosisest ruumi. Eelistatud nii harrastajate kui ka profisportlaste seas.  Autokatusel jalgrataste vedamine eeldab katuseraamide, teisisõnu ristitalade olemasolu.

NB: Katusele rattahoidja paigaldamisel tasub tähelepanu pöörata ka milline rattahoidja vastavale katuseraamile sobib, ning palju auto katuseraamide kandevõime on. Kandevõime varieerub 70-100 kg vahel. Katuseraamide peamised tüübid:
Kandilise talaga (Square Bar)
T-soonega (WingBar, WingBar Evo, Probar)

Enamik Thule rattahoidjaid on võimalik paigaldada mõlemale raamil tüübile
Thule ProRide – T-soone profiilile mõeldud. (Adapter 8895 – võimaldab kasutada SquareBar’il)
Thule OutRide
Thule Thruride – T-soone profiiliga (Adapter 8895 – võimaldab kasutada SquareBar’il)


NB: Katusele paigaldatud jalgratastega sõites ei tasu unustada, et teie auto sissepääs madalatesse paikadesse on piiratud.
NB: Tasub jälgida ka auto mudelipõhist kandevõimet, ning ka katuseraamide kandevõime piire, et tagada ohutu transportimine.

 

Rataste katusel vedamise PLUSSID
+ Säästate ruumi, ligipääs tagaluugi avamiseks pole piiratud
+ Tugev ja stabiilne kinnitus nii rattal kui ka raamil
+ Enamus mittestandardseid jalgrattaid saab vedada ilma raami adapterita
+ Nii ratas kui ka rattahoidja on lukustatavad
+ Erinevalt auto taga paiknevale rattale, ei kogu katusel olev ratas tolmu kruusateedel

Rataste katusel vedamise MIINUSED
– Auto läbivus on kõrguse tõttu piiratud sisenedes parkimismajja, tunnelisse, praamidele. Samuti tasub ettevaatlik olla matkarajale minnes madalate puude ning muude looduslike faktoritega,
– Suureneb kütusekulu,
– Võib esineda olukordi, kus katusele kinnitatud rattahoidik põhjustab sõites vilinat
– Mitme jalgratta vedamiseks vaja igale rattale eraldi rattahoidjat

KINNITAMINE

Jalgratta katusel transportimise kinnitusvõimalused on järgmised:

RAAMIST kinnituv rattahoidja auto katusel

Mugav, kiire ning lihtne lahendus. 

Carbon ehk süsinikraamidega ratastel on soovitatav kasutada ka raamile mõeldud spetsiaalset pehmendust (Ingl. frame-protector), mis väldib raami otsese kokkupuute eest kinnitusahaaratsitelt, mis pika logisemise või stressi tagajärjel võib kahjustada süsinkraami, mida pole üldjuhul võimalik hiljem parandada.

Proride (598) mudelitel on olemas ka integreeritud pingutus stopper raamile, mis teeb plõksu, kui raam on paraja tugevusega kinni, ning ei lase liigse tugevusega kinnitada.

NB: Et ratas oleks võimalikult rattahoidjal kinni, on soovitatav suruda ratta kummid vastu talda, et lõplikult pingutada velje pingutusrihmad. Sel viisil on nii esi kui ka tagaratas tugevalt ja stabiilselt fikseeritud

NB: Pigem kasutada Thule ProRide, kui FreeRide carbon-raamiga ratastel. Lisaks soovitatav kasutada Carbon-Frame adapterit.

LUKUSTUS:
Jalgrattahoidja: Võtmega lukustatav kinnitus hoovast, mis pingutab rattahoidja katuseraamile.
Jalgratas: Raami koos hoidev kinnitus/pingutusmehhanism on võtmega lukustatav.
Veljed: Jalgratta velgi on võimalik lukustada kasutades Adapterit (986)

ESIHARGIST kinnituv rattahoidja

Stabiilseim valik, kuna ratas on katusel madalama asetuse tõttu ka aerodünaamilisem. Eelistatuim lahendus profisportlaste seas, kel on süsinikraamiga rattad, ning soovivad vältida jalgratta raamile otsest stressi või pingutatud kinnitust.

Esihargist kinnituvaid rattahoidja kinnitustüüpe on kahte sorti:
Võlliga kinnitus, ehk kinnine hark (Thru-Axle/Bolt-On)
Kiirkinnitus, ehk lahtine hark (Quick-Release)
Kuna esiratas on eemaldatud, saab seda asetada kas auto sisse, või ka vastava adapteriga jalgratta kõrvale välja. Maastikurataste puhul kasutakse ka spetsiaalset rattakotte, et vältida mustust ja kriimustusi. (Rattakotte on erineva suurusega: 27″, 29″

ESIRATTAST kinnituv rattahoidja

Mugav viis ratta transportimiseks, kus raami ja jalgratta vahel puudub otsene kontakt. Sobib kuni 29″ velje diameetriga ratastele.
Sobilik süsinikraamiga ratastele, ning näiteks suurtele tõukeratastele, üheamordiliste esihargiga rastastele, fatbikedele jne.
– LUKUSTUS rattahoidjale: Jah
– LUKUSTUS jalgrattale: Jah

AUTO VEOKONKSUL

Jalgrataste hoiustamine konksul on hea viis neile, kes ei soovi rattaid katusele tõsta, ning kelle autol on olemas haakekonks.  Samuti neile, kel pole katuseraame või on katusele juba asetatud katuseboks.  Suureks eeliseks on veel see, et ühe rattahoidjaga on võimalik kanda 2 kuni 4 jalgratast ühel hoidjal.  Samuti ei piira konksualus auto kõrgust, ning enamik konksule kinnituvaid rattahoidjaid on võimalik ka kallutada, et mugavalt avada tagaluuk.

PLATVORM ALUS

RAAMILE TOETUV

Konksule paigaldatavaid jalgrattahoidikuid on kahte tüüpi – platvormalused ning rippuvad või teisisõnu raamile toetuvad alused. Haakekonksu rattahoidjate mudelivalikus on eri tüüpi hoidjaid: fikseeritud, kokkupakitavaid ja kallutatavaid. Turvalisuse tagamiseks tasub uurida ka auto kärukonksu kandevõimet, ning rattahoidja kandevõimet.

Kindlasti tuleks muretseda kolmas numbrimärk, kuna autolt numbrimärgi äravõtmine on keelatud! Maanteameti kodulehelt maksab see 10€, numbrimärgi saatmine võtab aega 2-3 tööpäeva.

Konksule paigaldatavad jalgrattahoidikute tüübid:
Fikseeritud – Jalgrattahoidja, mis ei ole ette kallutav. Tagaluugile ligipääs piiratud. Lihtne ja soodne variant.
Kallutatavad rattahoidjad – Mugavuse tagamiseks on rattahoidjatel olemas ettekallutus-mehhanism, et tagada ligipääs tagaluugile.
Kokkupakitavad – Kompaktselt kokkukäiv jalgrattahoidja.

RAAMILE TOETUVAD konksule paigaldatavad jalgrattahoidjad

Lihtne ja soodne viis transportida mitut jalgratast kärukonksul.

RAAMI LUKUSTUS: Raami on võimalik lukustada pingutus/kinnituspoldist vastava adapteriga.
RATTA LUKUSTUS: Ratta lukustamiseks raamile võib kasutada tross- või U-lukku, mille peab ise muretsem

NB: Seda tüüpi jalgrattahoidjaid kasutades tasub meeles pidada, et tagumised tuled ning numbrimärk peaksid olema nähtavad. Kui Eestis veel pigistatakse silm kinni selle seaduse ees, siis välismaal ei lubadata vahel edasi sõitagi.

Selleks, et seda tüüpi rattahoidja oleks autol legaalne – saab kasutada spetsiaalset tuledeadaptereit. Samuti ei korva kindlustus tekkinud kahjude nõudeid, kui auto ja sellele paigaldatud aksessuaarid pole nõuetekohased. Lisanumbrimärgi olemasolu on kohustuslik – Maanteeameti lehelt tellides maksab lisanumber 10 eurot ja saatmine võtab aega 2-3 tööpäeva.

NB: Hangon 2, 3, 3 Tilt on võimalik kasutada vastavat raamiadapterit, et 7-klemmile numbrimärgi ja tulede alus istuksid stabiilselt.
NB: Ebastandardse raamiga jalgrataste puhul (Lasterattad, naisterattad, cruiserid, BMX) sirge istuvuse tarvis võimalik kasutada raamiadapterit – mis kinnitatakse jalgratta lenksutorust sadulani.
NB: Kõik loetud mudelid on võimalik väga kompaktseks kokku pakkida.

PLATVORM ALUSED jalgratta transportimiseks

Platvorm jalgrataste hoidja on hea, mugav ja stabiilne viis jalgrattaid vedada. Enamik jalgratta vedamise aluseid on varustatud juba suuna-, pidurdus-, gabariit-,ning tagurdustuledega. Samuti on neil numbrimärgialus, ning elektrooniline pistik (7- või 13 viigune) tulede ja voolu töötamiseks.

LUKUSTUS platvormraamile: Kinnitus/pingutus käepide on varustatud lukuga.
LUKUSTUS ratastele: Sõltuvalt mudelist on rattad lukustatud kinnitus haaratsitele oleva lukuga, mis väldib nende lahtikeeramist raamilt.
NB: Enne jalgratta platvormi valimist vaadake kas teil on 7- või 13-viigune pistik autol, selle järgi saate teada kas platvorm sobib otse konksu treileri pistikupessa, või on vaja 7-13 PIN’ile ülemineku-, või 13-7-PIN’i ülemineku adapterit.

AUTO LUUGIL

Luugile paigaldatav katusehoidja on hea variant 2-4 jalgratta transportimiseks neile, kelle autol puuduvad katuseraamid või kärukonks. Jalgrataste hoiustamisel tagaluugil tasub tähelepanu pöörata ka auto tagaluugi kandevõimele ja mudelisobivusel. Luukpäradel, sedaanidel ja universaalautodele on erinevat tüüpi kinnitused.

Auto luugile paigaldatavat mudelipõhist sobivust vaata SIIT!

LUKUSTUS RAAMILE: Tagaluugile paigaldatava jalgrattahoidikud on kinnitatud luugisiseselt, mille avamiseks vajalik avada auto tagaluuk.
LUKUSTUS JALGRATTALE: Ainult RaceWay mudelid on varustatud lukkudega, millega rattad turvaliselt lukustada.

Shopping Cart
Scroll to Top